Sprawdź, jakie ciekawe informacje dotyczące motoryzacji pojawiły się w ostatnim czasie!
W Unii Europejskiej maleje udział Diesla, rośnie “elektryków”
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) opublikowało w ostatnich dniach raport, który dotyczy rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej. Zestawia on ze sobą auta pod względem rodzaju wykorzystywanego do zasilania paliwa.
W II kwartale 2018r. zarejestrowano o 15,5% mniej aut z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast udział samochodów z silnikami benzynowymi wzrósł o 19,8%, a z napędem elektrycznym aż o 43,8%.
Ile w sierpniu branża motoryzacyjna wydała na reklamę?
Według danych Instytutu Monitorowania Mediów firmy motoryzacyjne w sierpniu przeznaczyły na reklamę około 38 mln zł. W ubiegłym miesiącu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł), Opel (3,8 mln zł) i Toyota (3,7 mln zł), a następnie Lexus (3,1 mln zł) oraz Audi (2,2 mln).
W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.
Kultowa Warszawa M20 w nowej odsłonie
Na odbywającym się początkiem września Forum Ekonomicznym w Krynicy zaprezentowano prototyp Warszawy M20 GT, który nawiązuje do kultowej już Warszawy M20. Oba samochody dzieli od siebie prawie 70 lat. Trzeba przyznać, że krakowskiej spółce KHM Motor Poland, która stworzyła prototyp, udało się nawiązać wizualnie i stylistycznie do Warszawy M20 oraz odtworzyć jej wspaniały klimat. Prototyp M20 GT jest oczywiście zaprojektowany i wyposażony zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji.
Warszawa M20 była pierwszym samochodem w Polsce, który produkowano seryjnie. Powstała już w latach 50. W oparciu o radziecki pojazd M20 Pobieda i od razu stała się pożądana przez kierowców.