W branży motoryzacyjnej bardzo trudno jest zadebiutować, a jeszcze trudniej utrzymać swoją pozycję. Konkurencja jest tutaj ogromna, nie dziwi, że w tej branży szczególnie znane są przypadki szpiegostwa przemysłowego. Na tym trudnym i wymagającym rynku bardzo dobrze radzi sobie wiele azjatyckich firm. Jedne z nich są lepiej inne nieco mniej rozpoznawalne, wszystkie jednak mogą pochwalić się innowacyjnymi produktami i dobrą jakością produktów.

 

Toyota

Jest to japońska firma rodzinna. Założona w 1937 r. przez Sakichi Toyodę. Do tej firmy obok marki Toyota należy także marka premium – Lexus. Aktualna siedziba firmy znajduje się w mieście Toyota. Swoją nazwę koncern zawdzięcza założycielowi firmy, natomiast nazwa miasta, w którym mieści się jej siedziba została zaczerpnięta od nazwy firmy. W rankingu G2000 najpotężniejszych przedsiębiorstw świata Toyota zajmuje miejsce 12 i wyprzedza między innymi Apple.

 

Lifan

To chińska marka, które w potężne przedsiębiorstwo motoryzacyjne, przekształciła się z… warsztatu samochodowego. Właśnie tym był na początku Lifan. Obecnie marka produkuje różnego rodzaju części samochodowe oraz części zamienne do maszyn. Na Polskim rynku znani są z silników spalinowych, jednak to nie wyłączny obszar ich działania. Więcej na temat marki można dowiedzieć się na stronie – Lifan.

Hyundai

To jedna z największych firm motoryzacyjnych w Azji. Stanowi konglomerat firm z różnych branż. Fabryki Hundai’a mieszczą się w Ulsan. Firma posiada między innymi udziały innego koreańskiego koncernu samochodowego – Kia. Hyundai to koncern, który nigdy nie upadnie. A dlaczego? Bo obok Samsunga i LG jest to trzeci filar, z którego pochodzą największe podatki w budżecie koreańskiego państwa. Mówi się, że 90% koreańskiego PKB generują właśnie te trzy firmy. Zatem w interesie tego państwa jest takie wsparcie dla koncernu by ten rozwijał się i generował jeszcze większe zyski.

To zaledwie kilka z azjatyckich firm, które doskonale radzą sobie na rynku motoryzacyjnym. Na tym kontynencie znaleźć można wiele przykładów takich przedsiębiorstw.